Afternoon tea

Gårdagens biblioteksbesök resulterade i ett antal böcker, innehållande höns, bin och te. Mina absoluta favoritämnen som gör att jag mår bra :) Den här boken får mig att le lyriskt, underbara bilder och en massa trevliga recept.
 
 
"Skillnaden mellan te och kaffe handlar inte bara om innehållet i koppen. Medan man får energi när man dicker kaffe, så slappnar man av när man dricker te. Att rusa runt på stan med en takeaway-mugg med tee känns väldigt främmande. När du dricker te så sätter du dig ned.
Och när du sitter där med din kopp i ena handen så växer det ut en bok i den andra.
Att sjunka ner i sin favoritfotölj och dricka te och läsa en bok tillhör livets höjdpunkter. Man tycker uppriktigt synd om dem som inte tar sig tid att uppleva det"
 
Instämmer! Det bästa som finns (i alla fall vintertid) är att sitta vid brasan, dricka te och läsa en bra bok. Ska jag någonsin frångå min princip att inte flyga så ska jag åka till England och åka runt där för att dricka te och besöka trädgårdar. I och för sig kan man ju faktiskt ta både båten och tåget till England så den resan kanske kan bli av utan att några principer behöver frångås. Men en bra ände att börja i är väl att bjuda hem några vänner på Afternoon tea...
 

Kommentarer:

1 Anna Fläckman:

skriven

Tänkte just säga att det går båtar till England!

Svar: Lite läskigt att åka båt så långt men lika läskigt att ta vägen via Frankrike och åka tåg i tunnel under havet, annars gillar jag tåg. Men man får väl offra sig lite :)
Petra

2 Sanna:

skriven

Mmm mysigt..allt utan den varma brasan har jag.. <3

Kommentera här: