Cirkulera begagnade saker!

Idag har vi varit till Erikshjälpen. Jag lämnade in lite kläder som jag inte använder längre. Vi fick tag på en plåtmatlåda, det var den egentliga anledningen till att vi åkte dit. Letar ju sådana för att succesivt byta ut våra gamla matlådor i plast. Köpte även bäbiskläder till en vän som fått barn. Skickar med posten :) Barnen köpte två gosedjur var för sina julklappspengar. Vad jag förstår så ska det bli bio för dem i TV-rummet ikväll. Prick och Fläck. Pär hittade en gammal lampa som vi ska ha i badrummet nere ovanför spegeln.
 
Sen var vi på biblioteket. Barnen lånade filmer och Pär böcker. På vårt bibliotek finns det en "Pocketbytarhylla". Där lämnar man en pocketbok och tar med sig en annan. Smart. Mycket bra initiativ. Särskilt eftersom det är i princip omöjligt att sälja en begagnad pocketbok, även om man tar nästan ingenting för den. Jag lämnade in 4 pocketböcker i "Pocketbytarhyllan", vi tog tre andra med oss hem.
 
 
De här lämnade jag. Ifall någon är i  närheten av Edsbyns bibliotek och känner för att byta till sig en (eller flera) av dem :)
 
 
När vi läst de tre "nya" böckerna kan vi ju lämna tillbaka dem så får fler chansen att läsa dem :) Mera sånt!
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Ja bästa sättet för att leva lite "miljösnällare".. =)

Svar: Absolut :)
Petra

2 Patr:

skriven

Vilket lustigt sammanträffande; jag har inte tänkt, sagt eller hört plåtmatlåda på säkert fem-tio år.

Idag dyker ordet upp två gånger på en timme. Min lillebror

3 Putte:

skriven

...hoppsan, kommentaren "slant iväg" innan jag var färdig. Min lillebror frågage just om jag hade nån plåtmatlåda. Sen läser jag ditt inlägg.

Svar: Ja, lustigt. Lika som att jag säljer en pocketbok för första gången på ett år samma dag som jag skriver att de inte går att sälja...
Petra

Kommentera här: