Arbetsdag på tillsammansodlingen

Japp. Idag har vi lagt vår energi på tillsammansodlingen.
Det första vi gjorde var att sätta upp skylten.
 
 
Vi blev mycket nöjda :)
 
Sen satte vi fart med "Barnhörnan", alltså den mysiga delen av odlingen.
 
 
 
Här har vi ett tält (ska bli ett i alla fall) där sockerärt och gråärt ska klänga i en salig blandning.
Så grävde jag upp några solrosplantor hemma och tog med mig.
Tänkte att det blir en bra avskärmning åt andra hållet.
Prydnadspumpa planterade jag också där, barnen brukar uppskatta dem.
Jag pysslade i barnhörnan hela tiden medan de andra rensade ogräs bland potatisarna.
Som väntat är kvickroten överrepresenterad.
 
 
Vi grillade och hade fikapaus också.
En bra dag blev det och vi fick mycket gjort.
 
 
 

Kommentarer:

1 Lonelyfield:

skriven

Vad härligt med en tillsammansodling! Måste vara väldigt roligt. Jag tycker det är hundra gånger roligare i år när vi är två hemma som grejar än tidigare när det var mest jag.

Svar: Ja, det är jätteroligt att vara många. Ibland tänker jag på hur det var förr, när hela släkten jobbade tillsammans...
Petra

Kommentera här: