Köpstoppskris i adventstider....

Nu när det böjar närma sig jul blir det lite svårare för mig att hålla på köpstoppet....
Skulle gärna vilja ha två julstjärnor till fönstren.
Har inte ljusstakar och stjärnor så det räcker till alla våra jättemånga fönster.
 
I-landsproblem så det stänker om det, jag vet!
Ganska fånigt faktiskt men det är svårt ändå.
Julfantast som jag är.
 
Jag ska leta lite i gömmorna, undrar om det inte finns någon sån där mässingsstjärna som Pär hade innan vi flyttade ihop? Trasig vet jag att den är men det går kanske att laga :)
Jag vill helst ha två lika, eftersom det är två fönster i det rum jag tänker på.
Men en kan ju inte få allt här i världen...
 
Annars är det mer vettiga saker jag skulle vilja köpa.
Ullstrumpor, hoppas att tomten ska komma med nya - mina gamla är snart sopslut.
Tjocka strumpbyxor, jag lagar de jag har - och lagar igen.
Tunna fingervantar, som jag kan ha under mina tumvantar, med inslag av ull.
 
Men på söndag firar vi första advent med min gamla adventsljusstake som hängt med sen jag flyttade hemifrån. Det känner jag ingen längtan alls efter att byta ur. Jag ska erkänna att jag har en till, som jag ärvt, en i köket och en i vardagsrummet. Eller "bästarummet" som svärmor säger. Jag funderar på att adoptera det uttrycket, för egentligen är det mera rätt än "vardagsrummet".
 

Kommentera här: