Jobbiga dagar...

Nu har det verkligen varit motigt ett tag.
Det började med att Clinton blev dålig förra veckan.
Först var han bara lös i magen, sen blev det diarré och kräkningar.
Var ut en gång i halvtimmen.
Han blev totalt slut.
I torsdags var jag till vetrinären i Bollnäs med honom.
Där fick han vätska innanför huden och mediciner.
Men i fredags var han ännu sämre så jag åkte tillbaka med honom.
Uttorkad hund, eftersom han varken åt eller drack.
Då skickades vi till djursjukhuset i Falun.
Han var så liten och usel, satt i mitt knä och orkade inte ens skälla på de andra hundarna.
Gömde sig under stolen efter undersökningen.
Han fick stanna i två dygn medan jag gick hemma och oroade mig.
 
I söndags fick jag så hämta hem honom.
Han var lycklig men väldigt trött.
 
 
Matlusten hade han fått tillbaka och han har varit hungrig och glad sen dess.
Fått lite mat utspritt på sex gånger under dagen.
Penecillin och lite andra mediciner.
Igårkväll var han pigg och busig igen :)
Älskade lilla hund <3
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Skönt att lilltrollet har piggnat på sig igen <3

Svar: Ja, nu går han och tjatar om mat hela tiden :)
Petra

Kommentera här: