Mera odling

 
Här finns mer jobb att göra. Trevligt jobb dock...
De första sådderna börjar längta efter en andra omskolning.
Särskilt de tre tomatplantorna, som är av sorten "Tiny Tim".
De blommar snart och börjar bli rätt trångbodda.
Tänker att jag ska hinna det imorgon.
Efter trippen till Söderhamn och före biobesöket.
 
 
Appropå jobb så kommer här ett citat från "Omställningens tid" av Björn Forsberg:
 
"I en lokal ekonomi behöver du inte byta värderingar när du går till jobbet"
 
Det ska jag reflektera över idag. 
 

Kommentarer:

1 x-handarbete-pyssel:

skriven

Åååh! Imponerande odlingar!!
Kul och glädjande att se dem!

Angående min lampa, ja den är ovanlig, föll för den direkt jag såg den! Finns fördelar med att ha första tjing innan sakerna kommer ut på loppiset :)
Har lagt händerna på många fina, bra och funktionella saker utan att ha behövt lägga tid på att leta :)

Svar: Kul att de kan glädja fler än mig :)Ja, loppis är bra...
Petra

2 Lonelyfield:

skriven

Harreligen vad det växer! Våra tomatplantor vägrar... Är två cm höga och har inte växt en millimeter sen omplanteringen. =/

Svar: Vilka tråkmånsar. Här har de snart vuxit ur fönstren...
Petra

Kommentera här: