Köpstopp V/S Köplust

Jag måste erkänna att jag köpte två blomskott förra veckan...kan inte försvara det men så är det i alla fall.
Tillåter mig själv att vara glad över dem, de kommer att blomma SÅ fint till sommaren.
 
Oftast är det lätt att ha köpstopp men ibland drabbas jag av köplust.
Vill köpa nya gardiner, något jag sällan känner för - men det var tre år sen sist.
Vill köpa nya, fina, blommande blommor.
Och kanske nån snygg kofta, och skor!
Konsumtionshets eller vårkänslor...?
 
Annars är det mer praktiska saker som står på önskelistan.
Strumpbyxor i vanlig ordning, idag har den ena stortån tittat fram - igen.
Ett underlakan till dubbelsängen har gått sönder, så nu har vi bara ett. Knasigt!
Så klart går det att ha dubbla, vanliga lakan (vi har en hel, stor madrass) men bylsigt blir det.
Ett underställ skulle inte vara helt fel.
Pluggboxar till sådderna kanske är det jag önskar mig mest av allt för tillfället.
 
Men det får gå ändå :)
 
 
 
 

Kommentarer:

1 F:

skriven

Sy ihop två vanliga lakan så blir det ett stort. Visserligen med en söm på mitten men det funkar

Svar: Ja, jag får göra det :)
Petra

Kommentera här: