Sång och Trevligt folk

Det var en bra helg och nu är det tisdag.
 
Jag tycker att dagarna bara går...
I och för sig var jag dålig förra veckan så det är kanske inte så konstigt att det känns så.
 
Har sått aubergine och kronärtskocka, mera paprika och chili. Sen kom jag på att jag vill odla chilin "Sweet Banana" ändå, bestämde mig för ifjol för att inte göra det eftersom den är så tam. Men insåg nu att jag ju faktiskt kan använda den som paprika. Den ger mycket frukt och är lättodlad så jag gillar den :)
Problemet är att jag har slut på frön så jag måste köpa nya...
 
I helgen har jag sjungit mycket. Till vardags sjunger jag i "Alla-kan-sjunga-kören" och vi fick en inbjudan till en Körhelg i Missionskyrkan som jag var med på. Först övning fyra timmar i lördags, sen uppsjungning på gudstjänsten i söndags. Det var kul :)
Det känns i stämbanden att de fått jobba mer än de är vana vid.
 
I söndags var jag och sambon på bio och såg Filip och Fredriks film "Trevligt folk".
Mycket givande film. Berörande.
Gå och se den!
 
 
 
 

Kommentera här: