Ute-i-trädgåden-uppdatering

Nu är den vackraste tiden på året. Jag blir lycklig bara av att se på allt som växer :)
 
 
Min framtida mat kämpar på, trots att det varit kallt
 
 
Gråärten har äntligen satt lite fart.
 
 
Jordärsskockan spirar.
 
 
Här är min nya kärlek piplöken :) Växer som ogräs och smakar gott.
Bredvid växer gräslök, samt en och annan tistel med sällskap av maskros...
 
Jag har påbörjat ett lite experiment också, i "vad-jag-nu-ska-kalla-den" som Niklas och Matilda byggde. Där är väldigt mycket kvickrot och annat som en inte vill ha i sina odlingar.
 
 
 
Mina stackars rabarberplantor för en tynande tillvaro här.
 
 
Mitt experiment går i alla fall ut på att först täcka med tidningspapper. Sen göra små hål i "tidningsmattan" och i dem lägga potatis. Efter det täcka med hö (som jag fått av en vänlig själ). Varefter potatisen växer täcker jag med mer hö, eller gräsklipp eller vad jag kan få tag på. Ska bli spännande att följa hur detta utvecklas. Än så länge har jag hunnit så här långt:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Kan tänka mig att du kan få mer hö om du behöver, det finns mycket mer att hämta... =)

Svar: Va bra :) Det kanske jag gör, hör av mig i så fall.
Petra

Kommentera här: