Sportlovsreflektioner

Skatorna bygger bo.
Kämpar med långa pinnar och kraxar.
Vilket ger plats för Kajorna vid talgbollarna.
Idag var de sex stycken, Kajorna.
Talgbollarna går åt fort nu.
Men Kajor måste ju också äta.
 
Kattflickan som bor i huset har vält ut delar av mina sådder.
Några små plantor gick av.
Andra överlevde.
Nu är det en salig röra och jag har ingen aning om vilken som är vilken.
Men det syns bättre när de växt på sig.
Sånt händer när det bor katter i ens hus.
 
Idag skiner solen och den är aldeles underbart ute.
Fågelkvitter och fläckar utan snö.
Skönt att vara ledig från jobbet.
Men jag ska skriva en presentation om mig själv.
Packa och läsa en text.
Till kursen, första träffen i helgen.
 
Barnen njuter av ledigheten.
Igår spelade de TV-spel så de blev svettiga.
Sen åkte vi till skogen.
Där fick vi titta på en överlycklig hund.
Och skratta åt densamma när han stolt bar omkring på min vante.
Vägrade släppa den.
 
Livet är underbart.
 
 
 
 
 

Kommentera här: