I Söndags...

...var det en härlig dag.
 
 
Det tyckte även katten.
 
Jag sådde gråärt och bondbönor.
Fick hjälp av sambon att fixa det här fina stödet till gråärten :)
 
 
Saga ville gärna vara med på bild, katten var mest bara nyfiken :)
 
Här bor bondbönorna, de stöden gjorde mellansonen förra året.
 
 
Ett kilo potatis satte jag här.
 
 
Jag har tänkt ha blomserböna som klättrar innanför, de har precis kommit upp inne. För senare utplantering, tror inte de skulle uppskatta den hälsingska våren så mycket...Jag kommer att få täcka potatisen när det blir frost efter att blasten tittat upp, därför satte jag bara de här just nu. Väntar lite med resten.
 
Dagen avslutatdes med en tur till svägerskans stuga, där äldste sonen och dottern tog en tur på flytbryggan.
 
 
Gott om paddor fanns det att titta på där.
 
 

Kommentera här: