Fantastiska höst

Jag har höstfixat grönsakslanden.
Eller egentligen har jag förberett dem för våren.
Jag höststädar aldrig i min trädgård.
Löv och gamla fröställningar får vara kvar.
Det jag gör är vårförberedelser, och det är så mycket roligare.
Mer givande.
 
 
Har lagt på fuljord från Granngården (ni vet sån där billg som mest innehåller torv) och tjockt med gräsklipp. Det är fortfarande väldigt mycket lera så jag behöver massor av organiskt material i de här landen, därav (samt begränsade ekonomiska och fysiska resurser) den billiga fuljorden.
 
 
Självsådd tomat som tjuvat sig in bland zucchinin :)
 
 
Jag trodde att jag hade skördat den sista för i år. 
Men två zucchiniplantor poducerar glatt nya frukter.
De bryr sig inte om att det snart är oktober...
 
 

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Mm tyvärr måste man ju köpa hem en del "fuljord" men förhoppningsvis så får man en hyfsad grund efter all inblandning utav kompost, gräsklipp, mm som man blandar i =)
SV: Vimsig är vi ju lite båda två så vi passar rätt bra ihop, gruvar mig för att ge mig ut och gå till IP i denna blåst...brr...men men... Bara att bita ihop och se glad ut ;)
Kram

Svar: Ja, det blir nog bra, mullrik jord till slut. Krävs en del tålamod bara med denna leråker :)
Petra

Kommentera här: